Τετάρτη 14 Νοεμβρίου 2012

Γεμάτες εφέτος οι ελιές, άδεις όμως οι τσέπες

Η εντυπωσιακά μεγάλη εφετινή παραγωγή περιόρισε το μέγεθος του καρπού και έριξε την τιμή του προϊόντος
Κάνουν θραύση Χαλκιδικής και Καλαμών
Στο 97% των πωλήσεων οι εξαγωγές τυποποιημένης βρώσιμης ελιάς από την εταιρεία Ιntercom Foods
«Εχουμε δημιουργήσει νέες αγορές πάνω στο βάζο»
λέει ο κ. Στέργιος Τσαγκούλης, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Ιntercom Foods που λειτουργεί στη Λάρισα, το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων της οποίας είναι η τυποποιημένη ή επεξεργασμένη βρώσιμη ελιά. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη εταιρεία επεξεργασίας και τυποποίησης ελιάς και φρούτων στην ελληνική αγορά, το 97% των πωλήσεων της οποίας πραγματοποιείται σε πολλές διεθνείς αγορές.
Στη διάρκεια του 2011 οι πωλήσεις της ανήλθαν σε 57,5 εκατ. ευρώ, έναντι 46 εκατ. ευρώ το 2010 και 42 εκατ. ευρώ το 2009, και τα κέρδη της ήταν 1,8 εκατ. ευρώ. Πέρυσι η λαρισαϊκή εταιρεία επεξεργάστηκε περί τους 14.000 τόνους βρώσιμης ελιάς και εφέτος ο κ. Τσαγκούλης υπολογίζει ότι μπορεί να φθάσει ως και τους 22.000 τόνους, αλλά δεδομένου ότι οι τιμές είναι χαμηλότερες η αύξηση των πωλήσεων θα είναι περιορισμένη (εκτιμά ότι θα υπερβεί τα 60 εκατ. ευρώ). Και τούτο δραστηριοποιούμενος μόλις 12 χρόνια στην αγορά της βρώσιμης ελιάς.
Η Intercom Foods ΑΕ είναι µια οικογενειακή επιχείρηση που ξεκίνησε τη λειτουργία της αρκετά φιλόδοξα και σήμερα συνεργάζεται στη Δυτική Ευρώπη με ορισμένους από τους μεγαλύτερους λιανεμπορικούς ομίλους (Carrefour, Aldi, Lidl, Tesco κτλ.), για τους οποίους παράγει προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Οπως εξηγεί ο λαρισαίος επιχειρηματίας μιλώντας προς «Το Βήμα», «είναι τεράστιοι όμιλοι και είναι εξαιρετικά δύσκολο να τοποθετήσεις επώνυμα προϊόντα στα καταστήματά τους».
Αντιθέτως, η παρουσία της εταιρείας είναι ισχυρή με επώνυμα προϊόντα στις χώρες των Βαλκανίων και της Ανατολικής Ευρώπης. Χρησιμοποιώντας την επωνυμία Delfi εξάγει τα προϊόντα της στην πΓΔΜ, στη Βουλγαρία, στη Ρουμανία, στην Ουκρανία, ενώ στη Ρωσία, όπου η είσοδος και η παραμονή της πέρασαν αρκετές περιπέτειες από τα μέσα της δεκαετίας του 1990, έχει ισχυρή θέση με δική της εταιρεία, η οποία διακινεί εκτός από τα δικά της προϊόντα (ελιές και κομπόστες) και άλλα είδη τροφίμων (ελαιόλαδο, τυροκομικά κτλ.). Επίσης η εταιρεία εξάγει τα προϊόντα της, εκτός από τη Δυτική και την Ανατολική Ευρώπη, στις Ηνωμένες Πολιτείες, στον Καναδά, στην Αυστραλία και στις αραβικές χώρες. Και όπως σημειώνει ο κ. Τσαγκούλης, η Δυτική Ευρώπη προτιμά κυρίως την ποικιλία της ελιάς Χαλκιδικής, ενώ στις αγγλοσαξονικές χώρες κάνει θραύση η ελιά Καλαμών.  
Η Intercom Foods AE δηµιουργήθηκε το 1990 και διαθέτει δύο εργοστάσια επεξεργασίας φρούτων και ελιάς. Προκειμένου να στηρίξει την παρουσία της εταιρείας στη διεθνή αγορά, τα τελευταία χρόνια προχώρησε σε επενδύσεις νέων γραμμών και έχει υποβάλει αίτημα για επένδυση ύψους 10 εκατ. ευρώ στο υπουργείο Ανάπτυξης για τον εκσυγχρονισµό των εγκαταστάσεων των δύο παραγωγικών µονάδων.
 http://www.tovima.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου